Anomalie #98

Can't load level on MacOS X

Ajouté par admin il y a presque 10 ans. Mis à jour il y a presque 8 ans.

Statut:AssignéDébut:
Priorité:UrgentEchéance:
Assigné à:-% réalisé:

0%

Catégorie:Core
Version cible:Pydza Pepperoni
Resolution:

Description

On MacOS X, when trying to load any level (campaign or custom levels), I get this:

Traceback (most recent call last):
  File "src/pydza.py", line 37, in <module>
    if not main_menu.run(): break
  File "/Users/arnaud/Downloads/pydza-0.2.1-src/src/main_menu.py", line 141, in run
    (pizza, time) = game.run(filename)
  File "/Users/arnaud/Downloads/pydza-0.2.1-src/src/game.py", line 124, in run
    pizza, time = game_loop()
  File "/Users/arnaud/Downloads/pydza-0.2.1-src/src/game.py", line 242, in game_loop
    else: pydzafw.screen.blit(background, (0, 0))
pygame.error: Surfaces must not be locked during blit
Bus error

Using Mac OS X 10.5.4, python 2.5.2 and pygame 1.8.0


Demandes liées

Lié à Pydza - Evolution #116: Make a Mac "binary" Nouveau

Historique

#1 Mis à jour par admin il y a presque 10 ans

  • Statut changé de Nouveau à Assigné

#2 Mis à jour par elisee il y a plus de 9 ans

I've been looking at this and can't seem to find what's wrong. I'll try when I get to use a Mac.

#3 Mis à jour par elisee il y a plus de 9 ans

This is obviously pygame- (or SDL-) related. A surface locking is missing somewhere.

Could someone (dehy?) try with latest pygame (1.8.1)?

#4 Mis à jour par Jonass il y a presque 8 ans

  • Version cible mis à Pydza Pepperoni

#5 Mis à jour par Jonass il y a presque 8 ans

  • Assigné à elisee supprimé

Formats disponibles : Atom PDF